kaja

SPREAD YOUR WINGS - FOLLOW YOUR HEART

nedelja, oktober 5

Dubrovnik

Poletja je očitno konec, jesen je tu in danes je bil eden tistih čudovitih jesenskih dni, s sončkom na nebu in vse bolj pisano naravo. Obožujem take dneve! Ampak danes sem ga dobesedno polovico prespala. Vikend je bil pač prehud, v petek Katjin žur, včeraj delo in zvečer 'pjačka' ki se je mal zavlekla. Ampak sem si zato dans res vzela dan na off, šla na dolg sprehod in brala knjigo na sončku.
In kaj se je dogajalo septembra?
VIKEND V ROVINJU je bil čudovit in kljub malo slabšemu vremenu smo se mele fajn in smo uživale v naši hiši na kolesih. Vsekakor bo treba ponovit kaj podobnega čim prej.
ROJSTNODNEVNA ZABAVA, ki sva jo z Rokom praznovala na Bledu je tudi uspela v vseh merilih (vsaj kar se mene tiče).
DUBROVNIK pa je bil tudi enkraten. Ob koncu septembra sem tam sicer pričakovala mnogo manj ljudi tako da gruče turistov, ki še vedno kot ovce pastirju slepo sledijo vodnikom z dežniki, tablicami in ne vem vse kakšnimi prepoznavnimi pripomočki, nisem bila ravno vesela. Ja, še vedno ne maram turistov in ne maram mest, v katere hodijo turisti samo zato da se pofočkajo in nato vsem razlagajo kje vse so bili. Ko sem sama pred ene tremi leti prvič obiskala Dubrovnik, je bilo to med jadranjem proti Črni Gori, v glavni sezoni, vročini, s še več turisti in malo časa. Takrat me Dubrovnik res ni navdušil, ampak OK, tokrat sem šla tja za en teden in se tam udeležila 4 dnevne konference The best in heritage in Dubrovnik mi bo ostal v precej boljši luči. Pohajkovati po mestu nekaj dni je nekaj povsem drugega. Rada imam občutek, ko se v tujem mestu zjutraj zbudiš, se ti ne mudi in nimaš načrta kaj vse si moraš ogledati, veš nekaj tako približno, imaš čas za skok v pekarno in kavo na Stradunu in za kosilo dagnje na buzaro v eni od restavracij. Večer pa preživiš ob zvokih jazza na enem od trgov. Vmes pa hodiš po ulicah, stopniščih gori doli, se ustaviš kjer te je volja in ne tam, kjer to reče vodnik. Dubrovnik na tak način zna biti lep in zanimiv. Seveda, z Majo sva si ogledali nekaj znamenitosti, se sprehodili po obzidju in si prebrali nekaj o njegovi zgodovini.
Konferenca je bila fantastična in predstavljeni projekti zanimivi. Vseeno pa sva že prvi dan konference malo 'špricali'. Razlog? Ja, vreden špricanja verjetno zanimivh predavanj. Iz Dubrovnika sva se odpeljali v Budvo, direkt na koncert kraljice popa. Fantastično je bilo. Na koncert smo sicer morali kar dolgo čakati, ampak v vmesnem času sva se prav vredu zabavali, spili kakšno Nikšičko in skupaj z ostalimi 65.000 ex-Jugoslovani dočakali Madonno. Nato se je žur začel, ob zvokih poznanih pesmi sva plesali, peli in uživali. Vrhunec je bil nastop Romske skupine, ob kateri so vsi obiskovalci dobesedno ponoreli in medve z njimi. Po dobrih dveh urah spektakla je zvezda odletela spet nazaj v nebo, nas pa so nas usmerili na cesto, kjer smo se počasi počasi pomikali samo naravnost proti avtobusu. Kaos na cesti, na parkirišču je povzročil, da se avtobus še tri ure po koncertu ni premaknil nikamor. V Dubrovnik sva se tako vrnili nekje okrog pol6, ampak bilo je vredno.
Zadnji dan konference smo odšli na izlet v Črno Goro: Kotor in Budva. Oboje sem že videla, ampak smo se pa tokrat zapeljali tudi na enega od dveh otočkov v Boki Kotorski in si tam ogledali fantastično majhno cerkvico. Če boste na poti tam mimo vsekakor priporočam. Me je pa resnično razjezil naš črnogosrki vodnik. Ves navdušen je namreč razlagal, kako bodo v Budvi zgradili še ne vem koliko hotelov, igralnic, napravili ogromno marino na otoku in jo s pomolom povezali s kopnim... kar norela sem in puhala, Maja pa se mi je smejala. Ampak res ne morem razumet zakaj ljudje čudovite plaže spreminjajo v prenapolnjena letovišča z ogromnimi hoteli in bazeni po principu španskih Lloret de Marov??? Katastrofa!!! koga sploh veseli it na počitnice na prenapolnjeno plažo s povprečno štirimi brisačami na kvadratni meter? In potem, ko je začel tip razlagat še o tem, da malo že tud za plaže na jugu neke investitorje iz tujine sem bila še bolj jezna. Mislm halooo??? In ob vsem tem se ljudje še pritožujejo, če jih narava kaznuje? Kdo drug pa nas bo kaznoval če to delamo???? Sem včasih kar vesela, da smo kdaj pa kdaj kaznovali (čeprav OK, ponavadi so kaznovani ravno tisti, ki so najmanj krivi), ker hej, ne mormo mi vladat plenetu ker planet ni naš, mi smo tukaj samo gostje. In če bi bla jaz na mestu narave ne bi bila tako zelo gostoljubna če bi to delali z mano, že zdavnaj bi jih izstrelila v vesolje.
In potem še ena stvar, ki me je razjezila. Kvina, verjetno se ne boš strinjala z mano, sorry, ampak tako je moje mnenje... cruiserke pred Dubrovnikom... katastrofa. mislm obupen pogled na mesto, ob katerem je parkirana neka ogromna bela ladja. Sicer baej te cruiserke plačajo nekaj mestu za obiske, ampak za veliko večino prebivalcev so to totalno nezaželjeni gostje, ki se v mesto pripeljejo na čolnu, se sprehodijo skozi mesto oziroma sledijo nekemu vodniku kot ovce pastirju, in ne da bi v mestu karkoli kupili, pojedli ali popili se vrnejo nazaj na oh in sploh opevan krov. Tam naredijo kljukico ob besedi 'Dubrovnik', ki jim v resnici prav veliko verjetno sploh ne pomeni in grejo na večerjo, ki jim jo je skuhal nek kuhar iz ne vem kje že pač. V Dubrovniku verjetno niso zapravili niti evra. In kaj na to poreče županja Dubrovnika? Njen nasvet domačinom je: 'Ko vidite parkirano cruiserko ne hodite v mesto, ostanite doma.' ????!!!????? In me zanima, kaj bodo ti obiskovalci doma znali povedati o Dubroniku. Ali so poizkusili dagnje na buzaro, spili kavo na Stradunu, opazovali kakega od uličnih umetnikov, poiskusili grozdje s tržnice in opazovali fante ki so na trgu igrali nogomet? V bistvu so videli res samo obzidje in nekaj stopničastih ulic... ampak mesto so pa vseeno obiskali :)

Oznake:

2 Comments:

  • At 5/11/08 22:03, Blogger kvina said…

    dama, dej no, cakam nov post. ka pa je zej to!!!

     
  • At 29/8/11 20:16, Anonymous Maja said…

    Mah, to je pa odlično, Dubrovnik in vsi dodatki zraven, koncert pa Črna gora pa kaj še... Res čudovit dopust!

     

Objavite komentar

<< Home