kaja

SPREAD YOUR WINGS - FOLLOW YOUR HEART

četrtek, februar 11

Damask - Palmyra

evo, sedaj se sele resnicno pocutim da sem spet na poti. Ko sem danes dopoldan z nahrbtnikom na ramah hodila po takrat se dokaj praznih ulicah starega Damaska, na Bob Touma pocakala taksi in se odlpeljala na avtobusno postajo. Se vedno ob tem pogresam znanje jezika... vrjetn prvic v zivljenju dejansko tud uporabljam tistih nekaj `lingvisticnih strani` v Lonely Planetu (ki so pa res zelo zelo skromne)

Pa ker sem Damask prejsnjic tako na hitro odklenkala, mu bom sedaj namenila se kaksn odstavek. Skratka, tistega mojega prvega vecera v Siriji je brat mladoporocenca poskrbel za odlicno vecerjo, ki so jo prinesli na dom in v eni kletni sobi hise smo jo z uzitkom pojedli... v Sirijskem stilu seveda: riz, piscanec, jogurtov preliv, arabski kruh, pa neke solate, ocvrtki...alkohol pa je seveda nadomestila coca-cola, ampak nic za to, Arabci in Italijanke so ocinto tega navajeni in so poskrbeli za nekaj pevskih vlozkov.. takih priblizno kot jih pri nas zasledimo po litrih popitega piva ali vina :)
Naslednjega dne sem se ponovno zgubljala po starem Damascu, si sla ogledat tud Narodni muzej, kjer je glavna tema seveda arheologija, pa potem da sem nekolk potesila mojo bolj etnolosko naravnanaost se Kazam palace v centru, ki je pac bila v rabi muslimanskih druzin, zato temu podobna delitev prostorov itd. Sicer to zame nic pretirano novega, pa vsen je palaca ogromna in se je splacal.

Drugac pa Damask res mesto raznolikosti, med minareti in dzamijami se skrivajo grske ortodoksne cerkve, mini `kapele` z Marijo in Jezusom, judovski predeli... vse to znotraj starega mestnega jedra, vse to vsi sprejmejo in skladno zivijo.

Ker je Damask in tudi njegova okolica mesto, kjer bi lahko prezivela se kar nekaj dni, sem se pa vseeeno odlocila, da to storim na koncu (ko bom videla koliko casa mi je preostalo za zgubljanje in tavanje po ulicah). Tako sem se danes dopoldan odpravila proti Palmyri in evo mene, tukaj sem. V popoldanskem soncu sem na hitrico sla obcudovat rusevine rimske naselbine, kej vec o zgodovini si pa preberte v knjigah :). U galvnem ful ful lepo, modro nebo s komaj opaznimi belimi oblaki, sonce ki se spusca za hribom in rumeno obarva dolge kolone rimskih stebrov... fantasticno! jutri si grem vse skupaj ogledat ob jutranjem soncu, ampak glede na to, kako me je ze danasnji sprehod tja navdusil se zna zgodit, da bom vandrala tam naokoli se tudi popoldna in zvecer. Navdusuje me tisti obcutek velikega mesta, ki je nekdaj bilo, pa ga ni vec. Velike civilizacije ki pridejo in grejo. ponavlajajoc vzorec tega planeta... in ostane le rusevina, le spomin...

Salaam!